במהלך היום עמוד השדרה של אדם בוגר מתקצר באורכו בכ- 1.5-2 ס"מ. בלילה, בזמן השינה הוא אמור להשתקם. בפועל, הניסיון מראה שאם לא "עוזרים" לעמוד השדרה, הוא לא תמיד מצליח במשך הלילה לצבור את מלוא אורכו שהיה לו מלכתחילה. כך מיום ליום הדיסקים הבין חולייתיים מאבדים מהעובי שלהם והלחצים על עצבים בעמוד השדרה מתגברים. בנוסף, מדי יום אנו צוברים מיקרו-נקעים של החוליות שמתרחשים בעקבות התנהלות לא נכונה. לכן, עמוד השדרה זקוק לתחזוקה מתמדת. רוב בעלי החיים מבצעים מתיחות על בסיס יומיומי – שיטה טבעית לשמירה על צורתו התקינה של עמוד השדרה. עמוד השדרה שלנו גם הוא זקוק לשיקום יומיומי. ביצוע עיסוי ומתיחות מדי יום, מונע את הופעתן של מחלות בעמוד השדרה. תכונות ריפוי אלו של מתיחת עמוד השדרה ידועות עוד מימי הרפואה העתיקה.

כיום, הסטטיסטיקה קובעת שכבר לקראת גיל 30, יותר ממחצית האוכלוסייה סובלת מבעיה כזו או אחרת בעמוד השדרה. למעשה, כולן מתחילות מהקטנת המרווח בין החוליות. בדיוק מסיבה זו, מתיחה של עמוד השדרה שמרווחת בין החוליות היא הדרך העיקרית לריפוי וטיפול מונע של רוב המחלות בעמוד השדרה, במיוחד של אוסטיאוכונדרוזיס, עקמת ובקעים בין חולייתיים.

במהלך הניסיון הרפואי רב הדורות פותחו שיטות שונות למתיחה, החל מתלייה על מתח ועד למכשור רפואי מודרני ומתקדם. כדי שהמתיחה לא תפגע בעמוד השדרה ותהיה יעילה, יש לדאוג לתנאים הבאים:

  • השרירים צריכים להיות רפויים ומוכנים למתיחה.
  • העומס צריך להיות מדויק בהתאמתו לאדם הספציפי (לגבר כבד דרושה מתיחה חזקה יותר, ולבחורה עדינה דרושה מתיחה עדינה יותר); בנוסף, כוח המתיחה צריך להיות שונה בחלקיו השונים של עמוד השדרה (באזור הצוואר הוא צריך להיות חלש בהרבה מאשר באזור החזה והמותן).
  • המתיחה צריכה להיות בלתי כפויה, כלומר יש למתוח את עמוד השדרה עד כמה שמאפשרים השרירים והגידים של עמוד השדרה.

כאשר אדם תלוי על מתח, השרירים שלו מתוחים, המתיחה מתרחשת בכפייה, ואזור הצוואר כלל לא משתתף במתיחה. כך גם רוב מכשירי המתיחה שבהם קושרים ומותחים את האדם, או קושרים אליו משקולות, יכולים להזיק לעמוד השדרה כי המתיחה בהם נעשית בכפייה. כמו כן, מתיחה בכפייה אינה יעילה, כי במתיחה כזו שרירי הגב מתכווצים באופן בלתי רצוני ומתנגדים למתיחה.

מיטת העיסוי התרמית של וייטל ראיס פותחה במטרה לספק לגוף האדם את התנאים האופטימאליים לשיקום עמוד השדרה. שרירי הגב נרפים בצורה מקסימאלית בזמן שכיבה ולכן גם הטיפול מתבצע בשכיבה ולא בישיבה. משטחי הפחמן (קרבון) ואבני הג'ייד (נפריט) במכשיר הם המקור לחום אינפרא אדום טבעי שחודר לעומק הגוף (עומק של 7-10 ס"מ) וברמת התאים מחמם ביעילות את הרקמות, השרירים, הפרקים, האיברים ושאר הסביבה הפנימית בגוף. חום זה ניחן בסגולותיו הייחודיות ובהשפעתו המרגיעה, היות ובתכונותיו יש התאמה מלאה לתכונות החום של גוף האדם. העיסוי והמתיחה של עמוד השדרה מתבצעים על ידי גלגלות העיסוי החמות, העשויות גם הן מאבני הג'ייד.

כדי להגיע למינון נכון של כוח מתיחה עבור האנשים השונים ולחלקים השונים בעמוד השדרה, הכי בטוח להשתמש במשקל האדם. גלגלות העיסוי במיטת העיסוי של וייטל ראיס  נעות הלוך ושוב לאורך הגב, משני צידי עמוד השדרה ובהתאם לעיקוליו הפיזיולוגיים (רשום כפטנט). כל מקטע בעמוד השדרה שמורם על ידי הגלגלות מופעל עליו כוח מתיחה ששווה למשקל הגוף באותו מקטע שמורם. במקרה כזה הגוף מתחלק למקטעים שונים שבהם החוליות נמתחות בהתאם למשקלן, ובכך מוסרים מהן העומס והלחצים.

היתרון של מיטת וייטל ראיס הוא נוכחות החום. בנוסף לזאת, מסילות הגלגלות הנעות, מתאימות לעיקולים הפיזיולוגיים של עמוד השדרה (רשום כפטנט). לכן המכשיר לא רק מותח את החוליות אלא גם משקם את היציבה. על מיטת וייטל ראיס האדם לא מתקבע ולכן המתיחה נעשית בהתאם למה שמאפשרים השרירים והגידים. מטיפול לטיפול השרירים מתרככים ומאפשרים למכשיר לעשות את מעשהו הטוב. שיטה כזו של מתיחה היא גם תיקון טוב של עמוד השדרה, שמעמידה במקומן חוליות שזזו.

המכשיר מהווה שיקום של המחזור הביולוגי הטבעי של המתיחה וההתכווצות הטבעית היומיומית של עמוד השדרה שהשתבש. השיקום נעשה בדרך של מתיחה עדינה וארוכת טווח, תחת השפעת משקלו של המטופל. החידוש נובע מכך שהמתיחה ארוכת הטווח של עמוד השדרה, נעשית תוך כדי השפעה קבועה של חום אינפרא אדום רחוק, בתנאיי הרפיה ובכיוונים אופטימאליים. זאת בשילוב התנוחה הפונקציונאלית הנכונה של עמוד השדרה, תוך שמירה על עיקוליו הפיזיולוגיים וללא שימוש במשקולות המתווספות אל הגוף".

rentgenn

כדי שהמתיחה תהיה רכה ועדינה מומחי החברה בחרו ופיתחו בקפדנות את צורת הגלגלות, את צורת המסילות, את מהירות תנועת הגלגלות, ודברים רבים אחרים. כתוצאה מכך, כיום, הודות למיטת וייטל ראיס, אנו יכולים לספק לעמוד השדרה שלנו מתיחה ותיקון רכים ועדינים באופן יומיומי. לכן בשימוש קבוע במכשיר אפשר לא רק להיפטר מכאבים חדים ללא השלכות מסוכנות על הגוף, אלא גם להסיר את סיבת הכאב, למנוע את מעבר המחלה למצב כרוני, ולחמוק מהניתוח הקרב.